Zoekresultaten

Een eeuw in beweging, met haast onmetelijke sprongen in vooruitgang

11.02.22

Deel op

Een eeuw in beweging, met haast onmetelijke sprongen in vooruitgang

In 2021 konden we een jubileum optekenen: de wereld werd dan een eeuw lang opgemeten door Heinrich Wild, Werkstätte für Feinmechanik und Optik. Zegt je niets? Wat als we je vertellen dat dat de naam was van de innovatiefabriek in het Duitse Heerbrugg, die de hoeksteen zou vormen van Leica Geosystems AG, in België vertegenwoordigd door Lasertopo. En ofschoon het mooie cijfers zijn die men vanuit Heerbrugg kan optekenen, impliceert het jubileum evenwel niet dat tijd voor het gerenommeerde merk van meettoestellen is blijven stilstaan, wel integendeel. Met rasse schreden zet Leica Geosystems, en dus ook Lasertopo, stappen naar de toekomst, met de gebruikers van de meettoestellen als grote winnaars.

 

 

Heinrich Wild, Werkstätte für Feinmechanik und Optik

 

Op 26 april 1921 werd in het Duitse Heerbrugg de ‘Heinrich Wild, Werkstätte für Feinmechanik und Optik’ opgericht, waaruit uiteindelijk Leica Geosystems zou voortkomen. Sinds de oprichting wordt de geschiedenis van het bedrijf gekenmerkt door belangrijke, technische innovaties en veel veranderingen, maar juist die rijke geschiedenis maakt Leica Geosystems AG tot het belangrijk onderdeel van de Zweedse Hexagon technologiegroep dat het sinds 2005 is.

 

Een eeuw lang passie voor landmeetkunde

Het doel is en blijft het nauwkeurig vastleggen van de wereld. De kern van de activiteiten blijft evenwel weggelegd voor landmeetkunde. Een eeuw lang passie illustreert het vermogen van Leica om precieze en betrouwbare instrumenten, geavanceerde software en voldoende ondersteuning te bieden aan bedrijf en personen die de toekomst van de wereld willen vormgeven. Alle innovaties - van de evolutie van theodolieten naar totaalstations en van de ontwikkeling van laserscanners tot handige apparatuur voor praktisch dagelijks gebruik - waren (en zijn) er op gericht de productiviteit te verhogen, workflows te verbeteren en waardevolle producten te leveren.

 

Wedden dat dat ook bij jou het geval kan zijn?