De firma De Graeve, opgericht in 1965, sinds 1985 gevestigd in de Naamse gemeente Beez en al geruime tijd een onderdeel van de Eiffage Group, is actief in burgelijke bouwkunde, waterwerken en constructie. Het bedrijf stelt zich ten dienste van onder meer de bouw en renovatie van gebouwen, de constructie van bruggen, het onderhoud van sluizen, dammen en waterwegen of de restauratie van andere stenen constructies. Sinds 2008 wist de firma De Graeve, conform de duurzaamheidsgedachte, bovendien ook haar kennis inzake houtskeletbouw en 'massief-passiefbouw' enorm uit te bouwen.
45 werknemers, 17 miljoen euro
De Graeve heeft op dit moment niet minder dan 45 mensen in dienst en behaalt een omzet van ongeveer 17 miljoen euro per jaar. Met die ploeg wist De Graeve intussen al heel wat spraakmakende projecten te realiseren, waaronder een sportcentrum van het hogere niveau, sportinfrastructuur in het Naamse Sommière (een deelgemeente van Onhay), een brug over het kanaal Brussel-Charleroi, een uitbreiding van een school in Loyers, een crèche in Gastuche in Waals-Brabant, een metalen voetgangersbrug in Louvain-la-Neuve, en zo kan je wel nog eventjes doorgaan...
Een samenwerking die al 15 jaar staat als een huis
Olivier Rigo, bij De Graeve verantwoordelijk voor het materieel en de gereedschappen, werkt intussen al ruim 15 jaar samen met Topolaser. Meer nog: Rigo is er stellig van overtuigd dat hij het was die Topolaser, met wie hij in het verleden al samenwerkte bij aannemersbedrijf Thomas & Piron, introduceerde bij de firma De Graeve.
"Ik heb altijd zeer goede contacten kunnen genieten met Fabrizzio en Lucia van Topolaser, en die goede verstandhouding, die aan de basis van onze solide zakelijke relatie, laat ons toe om vol vertrouwen verder te bouwen aan de toekomst."
Brillen, lasers en total stations
"Bij Topolaser gaan we altijd te rade voor de aankoop van onze Leica-apparatuur, zoals brillen om te kijken of alles wel waterpas is, lasers om het niveau bij grondwerken te verifiëren of betonwerken op te meten, alsook een totaalstation, wat eigenlijk een grote 'laser-computer' is waarmee je zelfs een landmeter kan vervangen. Het apparaat in kwestie mag dan wel een aanzienlijke investering zijn (ongeveer 30.000 euro), de meerwaarde staat buiten kijf", zo meent Olivier Rigo.
Kopen in plaats van huren
"We kiezen er steevast voor om onze toestellen bij Topolaser eerder te kopen, dan beroep te doen op de huurmogelijkheden die de firma iedere klant aanreikt, omdat we zo 'baas' blijven over ons materiaal, en de beschikbaarheid altijd kan worden gegarandeerd."
Eens per jaar worden de meettoestellen gecontroleerd
"We zijn niet enkel erg tevreden over de kwaliteit van de toestellen die we via Topolaser aankochten, maar ook - en vooral! - over de verregaande service, zowel op vlak van opleiding van ons personeel als de follow-up en de controles van de apparatuur', aldus Olivier Rigo. "De wet schrijft immers voor dat alle uitrusting minstens één keer per jaar aan een diepgaande controle moet worden onderworpen, wat heel wat organisatie vergt. Topolaser weet ons hier echter in te ontzorgen, door alle toestellen op te halen op onze werven, en deze vervolgens - na check-up en kalibratie - opnieuw netjes op diezelfde werf te leveren. De deadlines worden gerespecteerd, in die mate dat het meestal zelfs Topolaser is die ons aan onze afspraak moet herinneren!"
Opleiding & opvolging
"In het geval van het total station bijvoorbeeld, heeft Topolaser ons personeel opgeleid en al onze vragen over het toestel uitgebreid weten te beantwoorden. Bovendien kunnen we ook vandaag nog steeds bij een van hun specialisten terecht, mocht er zich een probleem voordoen."
"Als er een toestel stuk gaat, valt of iets minder goed blijkt te werken, dan gaat Topolaser over tot de reparatie van het toestel, terwijl het meteen ook een vervangingstoestel ter beschikking stelt, zonder dat we dit zelfs moeten huren! Over een win-win-situatie gesproken! Ze staan écht altijd klaar om ons te helpen, wat zeker niet onbelangrijk is: dergelijke toestellen zijn immers onmisbaar op onze werven", benadrukt Olivier Rigo. "Tenslotte wil ik ook nog opmerken dat Topolaser, nog voor we het toestel daadwerkelijk aankochten, ons toestond om het apparaat uitvoerig uit te proberen en te testen, om op die manier tot een gefundeerde beslissing te kunnen komen. Een waardevolle manier van werken, lijkt ons, wat ons enkel maar vertrouwen inboezemt voor de verdere toekomst!
Afspraak op stand 2209 in Flanders Expo, van 20 tot 24 oktober!
Lasertopo
Markt 4, B-9550 Herzele
info@lasertopo.be
+32 (0)53 62 71 67
BE 0838.823.138
Openingsuren
ma - vr: 08u - 17u
za: enkel op afspraak